iBeacon Nieuws

Knorr gebruikt iBeacons voor remarketing campagne op mobiel


Relevantie is de sleutel voor een succesvolle advertentiecampagne. Online is deze relevantie gemakkelijk te meten; Google is daar met Adwords groot mee geworden. Tegenwoordig zijn remarketing campagnes hiervoor populair. Heb je een specifieke website bezocht dan vind je de komende dagen en soms zelfs weken banners en advertenties terug van die website. Tot nu toe was remarketing alleen online mogelijk, maar iBeacon technologie kan daar verandering in brengen.

Remarketing met iBeacon

Knorr heeft in Zweden een fysieke remarketing campagne gedaan in samenwerking met één van de grootste nieuws uitgevers en veel geïnstalleerde mobiele app Aftonbladet.

Op straat konden voorbijgangers gratis een nieuwe soepvariant van Knorr uitproberen. De foodtruck waar ze de soep ophaalden was uitgevoerd met een iBeacon. Dit bezoek is vervolgens (anoniem) geregistreerd via de app van Aftonbladet die de meeste Zweden op hun smartphone hebben geïnstalleerd.

Alleen bezoekers van de Knorr foodtruck kregen in de Aftonbladet app vervolgens een gerichte advertentie te zien van het Knorr product. Tevens konden zij een persoonlijke coupon downloaden om het product later met korting in huis te halen.

iBeacon als offline cookie

Dit voorbeeld illustreert hoe een iBeacon kan werken als offline cookie. Door te registeren waar iemand geweest is kan vervolgens een advertentie gericht worden ingezet in een app of andere online beleving en daarmee een connectie maken tussen online en offline beleving. Hiermee komt het idee van een omnichannel marketingbeleving een flinke stap dichterbij!

Interesse om iBeacon in te zetten als offline cookie in een remarketing campagne?
inBeacon heeft hier het platform voor en de tools om dit laagdrempelig en doeltreffend in te zetten.
Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

1 ReactieReageer

  • […] Beacons bieden echter nog veel meer mogelijkheden. Er kan informatie worden verzameld over wie er binnenkomt, wat er wordt bekeken en werd bekeken in het verleden. Hiermee kunnen schermen in winkels worden aangepast, er kan gekozen worden voor een andere benadering door het personeel en de informatie kan worden gebruikt voor remarketing via mailing, socialmedia, Adwords etcetera. Knorr heeft dit bijvoorbeeld al succesvol opgepakt met een campagne. […]

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: